事業実績

2015年05月26日(火)

Across Japan Tourism Seminar

Across Japan Tourism Seminar
 ジョージ・リム氏はシンガポールとマレーシアで訪日旅行専門のフリーペーパー「Go JAPAN」を発行され、2009年からは日本政府環境局(JNTO)のビジット・ジャパン・アンバサダーをつとめる日本旅行のオーソリティーです。
 今回、日本全国を55日間にわたって旅する「Across Japan 5.0」の旅の途中で大阪にお立ち寄りいただき、東南アジア市場をリードするシンガポールから日本への観光客の動向、さらには顧客とのコミュニケーションについての提案をいただきました。
 会場からもご質問をいただき、今後のインバウンド観光のあり方についての意見交換を行いました。詳しくは、講演録・配布資料pdfをご覧ください。

講演録・配布資料

日時 2015年05月18日(月)
15:30~17:00
(15時~受付開始)
開催場所 都市活力研究所 セミナールーム
大阪市北区大深町3番1号
グランフロント大阪ナレッジキャピタル タワーC 7F (地図)
講師
George Lim

Visit Japan Ambassador since 2009
Visit Yamagata Ambassador since 2013
Consultant - Nara Tourism Project
CEO / ISHIKAWA Communications
Across Japan Tourism Seminar
参加費 無料
参加人数 24名
内容 TITLE: JAPAN TOURISM 2014/2015: Changing Trends. Changing To Win!

• Overseas Visitors to Japan: Highlights & “Hot Spots”
- a review of 2014 and 2015 Japan tourism data and trends.

• Travel Agents : What are they selling, and where in Japan?
- Selling Japan destinations: Where travel agents are 'putting their money'?

• The Problems and Opportunities of Online Travel Services vs Travel Fairs
- Online is the 'new lonely frontier' - Japan travelers hunger for more 'face-to-face' interaction

• A Close Look at “Consumers-Travel Agents-JNTO-Prefectures Relationships”
- "How to mend 'broken hearts'"? Consumers relationship need 'special care'.

• Discover New and Effective Ways to promote/sell destinations & travel services.
- Discover & learn the best effective ways in selling Japan travel products and services to 'hungry' consumers.
Learn to re-engage, re-connect and re-new a long-term relationship with consumers (Japan travelers).

• Open Q & A session

≫事業実績一覧へ戻る